Vragen? Bel: 0318-769136 of mail info@dierendoktersshop.nl      

Ruilen & retourneren

Een product kun je binnen 14 dagen, zonder opgaaf van reden, annuleren. Na melding dat je van de koop afziet heb je nog 14 dagen om het product te retourneren. Als je een product wilt retourneren heeft het onze voorkeur dat je contact opneemt met de klantenservice via de telefoon of e-mail. Je kunt ons tijdens werkdagen telefonisch bereiken op nummer +31(0)318 769 136 van 09.00 tot 17.00 uur. Mailen kan naar info@dierendoktersshop.nl. 

Ook mag je ons het formulier voor herroeping mailen of dit formulier meesturen bij het retour te sturen pakket.

Hierbij gaan wij er vanuit dat je het product hebt beoordeeld en/of gebruikt zoals in een winkel ook mogelijk is. Bij het ontstaan van schade doordat het product meer en/of anders wordt gebruikt dan het beoordelen ervan (om te kijken of je het wilt houden), ben jij zelf aansprakelijk voor de waardevermindering.    

Na ontvangst van dit formulier zullen wij een bevestiging sturen. Nadat je de melding hebt gedaan heb je 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
Nadat wij het product in goede orde hebben ontvangen, of indien je kan aantonen dat het naar ons verzonden is, zullen wij zo spoedig mogelijk het aankoopbedrag en de verzendkosten aan je retourneren. Dit gebeurt uiterlijk 14 dagen nadat jij hebt aangeven aanspraak te willen maken op het herroepingsrecht.

Bepaalde producten (zoals sommige medicijnen en medicinale diervoeders) waarvan de verzegeling na levering is verbroken zijn niet geschikt om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming.

Hoe gaat het retourneren in zijn werk?

  1. Neem contact op met de servicedesk via het contactformulier, telefoonnummer +31(0)318 769 136 of e-mailadres info@dierendoktersshop.nl
  2. Een retourzending kun je kun je met het retourlabel afgeven bij een PostNLpunt.
  3. De klantenservice zal de retourprocedure met je doorspreken.

Retourzendingen zijn in beginsel voor kosten en risico van de verzender tenzij een bestelling op bovenstaande wijze is geretourneerd. De betalingsverplichting komt dan te vervallen en kunnen we het door jou betaalde bedrag terugstorten. Wij proberen het volledige aankoopbedrag inclusief standaard leveringskosten zo spoedig mogelijk terug te storten, in ieder geval binnen 14 dagen na ontbinding. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Terugbetaling zullen wij via hetzelfde betaalmiddel laten plaatsvinden als waarmee betaald is.

Verkeerd product ontvangen

We gaan heel zorgvuldig te werk maar natuurlijk kan het voorkomen dat er een keer een fout wordt gemaakt door ons. Heb je een verkeerd product ontvangen, laat ons dit dan weten via het contactformulier. Je ontvangt van ons als het goed is binnen 3 werkdagen een passende oplossing. Heb je zelf het verkeerde product besteld? Geen probleem. In de meeste gevallen kun je het product terugsturen via de retourenprocedure. 

Neem in alle andere gevallen contact met ons op via het contactformulier (dit heeft onze voorkeur) of bel ons op nummer +31(0)318 769 136 op werkdagen tussen 09.00 tot 17.00 uur. Stuur een product niet meteen retour. Het pakketje kan zoek raken of misschien kunnen wij aan de buitenkant niet zien wat de bedoeling is. Neem dus altijd even contact op met onze klantenservice via het contactformulier. 

Pakket en/of product is beschadigd

We doen onze uiterste best om je bestelling goed te verpakken. We gebruiken hier bewust veel verpakkingsmateriaal en extra sterke dozen voor. Onbewerkt karton en papier, dat lijkt ons vanzelfsprekend. Helaas komt het in een enkel geval toch voor dat er een product beschadigd raakt. Dit is voor jou natuurlijk erg vervelend en teleurstellend. Soms is alleen de doos beschadigd, maar de producten niet. Controleer dus eerst of er echt iets beschadigd is. Als het mogelijk is, maak dan een foto van de schade en neem via het contactformulier contact met ons op. Vul je telefoonnummer in waarop je overdag bereikbaar bent, dan nemen we contact met je op en lossen we het samen zo snel mogelijk op!

Klachten

Heb je een klacht over een product dat je hebt ontvangen of over ons? Laat het ons weten! Zie voor meer informatie onder Garantie & Klachten.