Vragen? Bel: 0318-769136 of mail info@dierendoktersshop.nl      

Klachten & Garantie

Ik heb een klacht

Allereerst spijt het ons zeer dat jouw ervaring met onze shop niet was, zoals je had mogen verwachten. We gaan er alles aan doen om het goed te maken...

Klachten over een product of bestelling
Een klacht over (een) product(en) of een bestelling kun je melden via het contactformulier of bel ons op nummer +31(0)318 769 136 tijdens werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Neem je contact op via het contactformulier, vul dan je telefoonnummer in waarop je overdag bereikbaar bent, dan nemen we contact met je op en lossen we het samen op. Het terugsturen van producten, naar aanleiding van een klacht, kan na authorisatie van onze klantenservice.

Klachten over de website of service
Een klacht over bijvoorbeeld onze website, een betaling of onze service kun je via het emailadres info@dierendoktersshop.nl doen of via het contactformulier melden. We streven ernaar om binnen 3 werkdagen te reageren, maar je krijgt in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie.

Verkeerd product ontvangen
We gaan heel zorgvuldig te werk, maar natuurlijk kan het voorkomen dat er een keer een fout wordt gemaakt door ons. Heb je een verkeerd product ontvangen, laat ons dit dan weten via het contactformulier. Ons streven is om binnen 3 werkdagen een passende oplossing voor je te hebben gevonden.  

Terugsturen
Stuur een product niet zomaar retour. Afhankelijk van het product kan je het (kosteloos) terugsturen.  Neem daarom dus altijd even contact op met de servicedesk via het contactformulier of telefoonnummer +31(0)318 769 136.

Garantie

Wanneer je iets bij DierenDokters bestelt, mag je ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product is. Uiteraard geldt de wettelijke garantie, wat inhoudt dat het product moet doen wat je redelijkerwijs mag verwachten.
Een product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik.
Blijkt het product niet aan de verwachtingen te voldoen, dan zullen wij een vervangend product leveren of de gemaakte kosten vergoeden.

Naast de wettelijke garantie geldt vaak ook de fabrieksgarantie, deze termijn kan oplopen tot meer dan twee jaar. Indien er sprake is van fabrieksgarantie, dan kun je deze terugvinden in de gebruiksaanwijzing van het product.

Onze garantie-afwikkeling:

  • Specifieke garantietermijn wordt (indien bij ons bekend en van toepassing) op productniveau aangegeven.
  • De garantie is van kracht vanaf de datum van aankoop.
  • Je hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
  • Retourkosten worden niet in rekening gebracht. Uiteraard zijn ook de kosten van verzending naar de leverancier en het terugsturen van het product voor onze rekening. Je betaalt in garantiegevallen geen verzendkosten.
  • Deze garantie geldt natuurlijk naast en onverminderd de wettelijke rechten die je als consument al hebt.  


De garantie is niet van toepassing op:

  • Schade als gevolg van onjuist gebruik.
  • Onderdelen getroffen door slijtage.
  • Diervoeders of medicijnen.
  • Defecten of gebreken die al bekend zijn op het moment van ontvangst/aanschaf van het product. Wanneer dit het geval is, vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice.

Klacht over je klachtbehandeling of garantieafhandeling

We zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org. Zij waken streng over het gedrag van de leden. Ben je niet tevreden over onze klachtbehandeling dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).